Wij ondersteunen de organisatie en haar medewerkers bij het vervullen van haar maatschappelijke rol door het aanbieden van huisvesting en dienstverlening die een bijdrage leveren aan duurzaam en integraal samenwerken.
Speerpunten in de dienstverlening in 2026 zijn:
- Implementatie nieuw financieel systeem
Het jaar 2026 zal voor financiën voor een groot deel gekenmerkt worden door de implementatie van het nieuwe financieel systeem. Dit traject is inhoudelijk in 2025 gestart en werkt toe naar een livegang per januari 2027. Daarbij wordt gewerkt vanuit de uitgangspunten zoals onder andere gebruiksgemak, marktconformiteit, het toepassen van 'best practices', automatisering en het verbeteren van operationele effectiviteit. Inhoudelijk worden wij hierbij intensief begeleid door onze technische implementatiepartner, de externe account en specialisten op het gebied van verandermanagement. Wij borduren voort op de inhoudelijke basis die in 2025 al is gelegd. De inspanningen in 2026 zullen zich voornamelijk kenmerken door het finetunen van processen binnen het systeem, het zeer uitvoerig testen van het systeem, het overdragen van kennis en het trainen van de gebruikers (zowel de sporadische, als de intensieve), het toepassen van verandermanagement, het voorbereiden van de livegang en data migratie, met als doel de daadwerkelijke livegang in 2027 zo soepel als mogelijk te laten verlopen.
- Subsidieverstrekking en opdrachtverlening
Het digitale loket is inmiddels aanbesteed en eind 2025 start de verdere uitwerking en implementatie. In 2026 zal een analyse worden uitgewerkt ten aanzien van vervanging van het huidige subsidiesysteem, dit vormt tevens de aanzet voor verdere digitalisering van het subsidieproces.
Daarnaast wordt verdergegaan met de ontwikkeling van contractmanagement en aanscherping van het inkoopbeleid op basis van voortschrijdend inzicht en huidige bestuurlijke wensen.